måndag 4 mars 2013

Innan jag somnar blir film med Colin Firth


Innan jag somnar av SJ. Watson är en av de bästa thriller jag har läst. Det var ett tag sedan jag läste den, men minns än att den var sååååå himla spännande! Jag hade mina aningar i början, men var länge osäker på vem som var den onde och den gode... Författaren håller en i sitt grepp och boken är nervpirrande från sida ett och hela vägen till slutet. 

Innan jag somnarBoken handlar om en kvinna med amnesi. Varje morgon när hon vaknar frågar hon sig vem mannen i hennes säng är. Först när hon börjar skriva dagbok ser hon ett sorts mönster...där något är fel...mycket fel! Vad kan vara läskigare än att vara fången i sin egen tankevärld och förrådd av sitt eget minne?! Ju mer som nystas upp desto mer klaustrofobisk blir stämningen.

Nu kommer boken ut i pocket och till min förtjusning ser jag att den håller på att filmas med ingen mindre än Colin "Favoriten" Firth och Nicole Kidman i rollerna. Colin Firth ska spela maken...och han passar ypperligt till den rollen. Jag kommer att stå först i biokön! 

Inga kommentarer: