söndag 22 december 2013

I läsfåtöljen - lucka 22 - Om detta talar man endast med kaniner

Du får hänga lite på sniskan så länge Anette :-) Sorry!
Hur jag än vänder och vrider vill bilden tillbaka så här.
Jag fixar senare, måste slänga mig in i julbaket nu. 
I läsfåtöljen dan före dan före dopparedagen hittar vi gymnasiebibliotekarien Anette Lindblom som tipsar om boken Om detta talar man endast med kaniner av Anna Höglund.

Anette skriver så här:
"En bilderbok även för vuxna! Mycket insiktsfull, väl genomtänkt text och tillhörande illustrationer som för oss in i 'kaninens' tankar, en 'kanin' som inte riktigt vet var den hör hemma". 

Tack för tipset Anette! Vad sugen jag blev på att läsa boken.

Anette jobbar på Voxnadalens gymnasiebibliotek
som ligger nära min arbetsplats. Vi njöt av årets Bok- och Biblioteksmässa tillsammans och kommer att jobba ihop med Bibblabloggen, som vi drar igång på riktigt efter helgerna. Bibblabloggen hittar du på Instagram och den vänder sig främst till ungdomar.

Inga kommentarer: