söndag 28 april 2013

Ulrika Knutson och jag i samma program!


I fredags höll jag föredrag om Feelgoodbibliotekarien och digitalt läsfrämjande för bibliotekspersonal i Dalarna, på deras länsmöte. Jag och Ulrika Knutson i samma program. Stort att ta in! 


Jag tror att det gick bra. I alla fall så var jag inte speciellt nervös och följde mina mina fusklappar på ett ungefär. Jag talade om hur jag byggt upp Feelgoodbibliotekarien som varumärke och vilka inspirationskällor jag har haft; SeriebibliotekarienArga BibliotekstantenBosse BildoktornUnderbara ClaraJenny Lindh och Nina Frid


Ulrika Knutson talade om Bergslagsförfattare.


Lite kul att man kunde låna barnvagnar på Rättviks bibliotek. Kan man det på fler ställen? 

Litteraturwordle under minglet


Jag fick det här fina pocketomslaget som tack. Med en bok i. 


Är man i Dalarna så får man dalahästar att smaska på under föredraget. 


Jag kommer att åka tillbaka till Rättviks Kultur- och bibliotekshus med mina barn och titta på utställningen om hur hur Siljan blev till. 


Utanför föreläsningssalen fanns det två vävstolar där alla som ville fick sätta sig ner och väva en stund. Väldigt frestande! 

Tack för att ni bjöd in mig! 
Var jättekul att träffa några twitter/facebook-kontakter IRL,
 även om jag inte förstod det förrän i efterhand :-) 

Inga kommentarer: