måndag 10 december 2012

Hårda klappar att önska och ge bort

Böcker, böcker, böcker har en julkalender, som är en tävling. Den går ut på att man ska önska sig en bok och beskriva varför och så ska man välja en bok som man vill ge bort. Som bokmal lockas jag självklart av denna tävling.
 
Jag skulle vilja ge bort boken: En röd liten fågel i juletid, av Fannie Flagg för att det är tidernas bästa julbok. Skulle jag vinna boken skulle jag ge den till en vän, som skulle behöva slappna av och stressa ner i jul. Med den här boken infinner sig julstämning och julron med detsamma.

En röd liten fågel i juletid
Själv önskar jag mig Nattens cirkus av Erin Morgenstern, för att jag har läst så mycket bra om den på flera bokbloggar. Ännu en anledning är att mitt intresse för cirkus väcktes efter att jag läste boken Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow
.
Nattens cirkus


Nu håller jag tummarna!! :-)

2 kommentarer:

Böckerx3/Metta sa...

Tack så mycket :)

Petra sa...

Böcker, ullstrumpor och koftor är de bästa julklapparna tycker jag :)