lördag 15 september 2012

I dag är det stora ge-bort-en-bok-dagen

I dag på stora ge-bort-en-bok-dagen har jag både fått böcker och gett bort böcker. Evenemanget på Facebook råkade jag på av en slump: 

Så här löd uppmaningen: "Ni vet alla de där böckerna man läst och som sen bara står i bokhyllan och samlar damm? Visst borde någon annan få läsa dem? Nu är det dags igen att ge bort böcker. Det är förstås roligast om många gör det samma dag. Så det blir så där så att bussarna, caféerna, tvättstugorna och arbetsplatserna liksom svämmar över av böcker och pockande läslust! 
Så här kan det gå till: skriv en liten lapp med texten "Varsågod att läs! Ge-bort-en-bok-dagen på fb 15/9-12" Lägg lappen i boken och skju
ts iväg med boken till ett bra ställe där någon lässugen boknörd lätt hittar den. (Okej, man måste inte vara boknörd, men lässugen är alltid bra att vara)". 

Dagen började med att jag hittade ett paket från Sekwa i brevlådan; Samarbete med en fluga, Kod 400


På jobbet var Emma och hade rytmik med små gullungar och jag dansade en bok med lite större barn. Gav Emma två böcker som tack!


Efter rytmiken passade jag på att ge bort mina två signerade exemplar av
 Martina Haags böcker till två mammor som blev jätteglada. 
På mitt skrivbord hittade jag också en bok som jag har köat på länge och som jag snart ska få i brevlådan från Excess: Mitt liv i 23 yogaställningar av Claire Dederer

2 kommentarer:

Fru E sa...

Har helt missat denna dag och inte sprungit på några böcker heller. Men du hade ju mer flyt! :) Jag ska också få 23 yogaställningar... från Excess och hoppas på en mysig lässtund i stil med Eat, pray and love.

Anna sa...

Vilken fin dag du hade! jag gav bort böcker igåt på mitt jobb och det ska bli kul att se om de ligger kvar eller fått ett nytt hem på måndag!