onsdag 25 juli 2012

Innan jag somnar

Innan jag somnar var sååååå himlans spännande! Jag hade mina aningar i början, men var länge osäker...
Det här en sådan där bok som man inte kan berätta så mycket om för då avslöjar man själva kärnan i boken. Men det vore kul att diskutera den med någon som har läst den nyligen.

Den handlar om en kvinna med amnesi. Varje morgon när hon vaknar vet hon inte vem hon är eller vem mannen i hennes säng är. Hon minns inte se senaste tjugo åren av sitt liv. Först när hon börjar skriva dagbok ser hon ett sorts mönster... Där något är fel...mycket fel!

Det är nervpirrande från sida ett hela vägen till slutet. Vad kan vara läskigare än att vara fången i sin egen tankevärld och förrådd av sitt eget minne. Ju mer som nystas upp desto mer klaustrofobisk blir stämningen. En thriller när den är som bäst!

Det här är en debutroman och kan författarens uppföljare bli bara nästan lika bra, så har vi mycket att se fram emot.
Läs mer om boken på Bazars sida: http://www.bazarforlag.se/titel/innan-jag-somnar/6293

2 kommentarer:

Josefin sa...

Fick tag på den i sommar och kunde inte sluta läsa! Den var verkligen spännande på ett bra sätt. Hade mina misstankar, men de var helt fel! Snyggt gjort av författaren tycker jag.

Feelgoodbibliotekarien sa...

Ja, man hade sina aningar och det var kul att man var osäker länge.