tisdag 19 juni 2012

Sommarens läsplaner

Jag hakar på Lyrans tematrio om sommarens läsplaner. Få se om jag kan hålla mig till planen eller inte...det finns ju så många böcker och aldrig tillräckligt med tid.

1. Jag har en del reservationer på biblioteket som jag hoppar kommer att droppa in under sommarens semesterveckor. Det är bland annat Ta hand om min mor, Jellicoe road, Själamakerskan och Mitt liv i 23 yogaställningar. Man kan ju ge sig på att de kommer samtidigt allihopa.

2. Var länge sedan jag läst något på engelska och så längtar jag så mycket efter Backseat saints så jag står inte ut att vänta tills den översätts till svenska. Jag köar även på A small fortune.

3. Ska-läsas-hyllan hemma svämmar över med olästa pocketböcker som jag har köpt på mig så jag inte ska glömma bort dem. Kanske dags att göra en insatts där. Hotell New Hamphire står där, liksom Bilden av Phoebe och Den oändliga kärlekens ö. Även Blonde ligger där som en evig påminnelse från den sommaren jag köpte den och tänkte läsa den på semestern....Har gått ganska många somrar sen dess...och ännu är ligger den där oläst.

Som synes så är det stor risk att läsplanerna spricker...men hellre en bok för mycket på lager än en för lite...vilken vånda att råka stå helt utan läsning.


Inga kommentarer: