fredag 30 december 2011

Lockande titlar i vår...

Jag skriver ner en lista på böcker jag är sugen på att läsa under 2012. Alltid bra att ha en sån att gå tillbaka till.


*= Extrasugen :-) OM någon skulle få för sig att köpa en födsedagspresent eller skicka ett recensionsexemplar.

*Mississippi, Hillary Jordan (maj)
*Drömbokhandeln, Laurence Cosse (feb)
Agaat, Marlene van Niekerk
Den krympande hustrun, Andrew Kaufman
Allt jag inte vet om djur, Jenny Diski
Snusk. Två osedvanliga berättelser, Alan Bennett (jan)
Samtidigt på ett tak i Chinatown, Ingrid Rudefors (utgiven)
Flickan på kyrkogården, Maria Gustavsdotter (utgiven)
Huset du älskade, Tatiana Rosnay
Sömngångerskan, Essie Fox (utgiven)
Nästan hemma, Jean Kwok (april)
*Be för mig i tusen år, Li Yiyun (utgiven)
*Efter mörkrets inbrott, Haruki Murakami
I det förflutna, Kate Morton
*Filmberätterskan, Hernan Rivera Letelier (mars)
Drömmarnas sjö, Kim Edwards
*Den hemliga dottern, Shilpi Somaya Gowda (maj)
Känslan av död, Elly Griffiths
Tigerna i Galina, Téa Obreht
Till offer åt Molok, Åsa Larsson
Sågverksungen, Vibeke Olsson

Pocket
Priset man betalar, Lionel Shriver (feb)
Vi måste prata om Kevin, Lionel Shriver (feb)
Okända väsen, Tracy Chevalier (jan)
Frihet, Jonathan Franzen (mars)
De imperfekta, Tom Rachman (feb)
Det stora huset, Nicole Krauss (mars)
Brev till en bokhandel, Helen Hanff
Det där som nästan kväver dig, Chimanda Ngozi Adichie
I köket, Monica Ali (dec)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Jag skickar dig gärna ett recex av Mississippi. Vad har du för adress?

Mvh Cecilia / Historiska Media

Anonym sa...

Skicka gärna till mig.
Anette Helgesson åkergatan 21 82831 Edbyn