onsdag 4 juli 2012

Höstens läsning ser ut att vara under kontroll

Nu har jag dreglat över Höstens böckerkatalogen och faktiskt så ser det ut att bli en skaplig höst. Inte allt för många böcker som jag känner att jag måste läsa. Tur det. För jag har så himlans många böcker på vänt. Skulle nog ta mig flera år att läsa i fatt. 

De böcker som jag verkligen ser fram emot och som hamnar i måste-läsaskategorin är: 

Boken om Joe, av Jonathan Tropper (Gilla förlag, okt)  

Salvadorena av Cecilia Samartin (Bazar förlag, utkommer i september) 
En nypa salt, av Maria Goodin (Printz Publishing, sept)
Mannen som glömde sin fru av John O´Farrell (Printz Publishing, sept)
Bevingade, av Simona Ahrnstedt (Damm förlag, aug)
Porträttet av dig, av Isabel Wolff (Forum förlag, aug) 

Böcker som jag också är sugen på, men som jag känner
 att jag inte behöver kasta mig över på en gång är: 

Mercy Close, av Marian Keyes 
Fvonk, av Erlend Loe
Kod 400, av Sophie Divry
Kast med liten kniv, av Sara Kadefors
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, av Ransom Riggs
När döden kom till Pemberley, P.D. James
Tiden där emellan, av Maria Duenes
A Grown-Up Kind of Pretty, av Joshilyn Jackson

Inga kommentarer: