fredag 28 juni 2013

Stål, vinnare, katter och sex

Just nu pratar vi om katterna i boken Stål i sommarbokcirkelnBokcirklar.se. Katterna i boken är långt ifrån så söta som kissekatten på bilden här bredvid...snarare tvärtom. Men vad betyder katterna i boken? Är de en bild för livet i Stalingrado? Hur tänker du kring det?

I annan nystartad tråd kommer vi att prata om de bästa vännerna Anna och Francesca, deras relation till sina kroppar och blickarna de drar till sig. Det och mycket annat kommer vi att diskutera under sommaren. Kom med du också!

Jag lovade ju tidigare att lotta ut tre exemplar av boken. Jag har nu dragit tre förhoppningsvis glada vinnare av Stål i fickformat.

Grattis till vinnarna!
Anna som bloggar på Annas bokprat
Katarina Hjälmheden som bloggar på Som en sandkorn
Eva Rydinger Jansson vars blogg du hittar här.

Hör av er till mig med adress så ska jag se till att böckerna snart anländer i era brevlådor. Ni kan maila mig på anettehelgesson(snabela)hotmail.com

Ps. Måste testa och göra som Enligt O och stoppa in ordet sex i rubriken och se vad som händer ;-) Ds.

2 kommentarer:

Eva Rydinger sa...

Tusen tack för Stål!
Perfekt till min nyinvigda semester!

/Eva

Ulla-Marie sa...

Apropå katterna och Italien. Som den kattälskare jag är gillar jag att katter i de flesta fall (åtminstone i de snobborter där jag har vistats) behandlas ömt och med respekt. De är sällan kastrerade och troligen aldrig vaccinerade, men turister som schasar bort katter får onda ögat. Bra det ...