onsdag 20 november 2013

Grattis Selma på födelsedagen!

För två år sedan hade jag den stora äran att dela ut årets litteraturpris, i Nobels anda, till 6 elever på Celsiusskolan. Dagen till ära var jag uppklädd till ingen mindre än Selma Lagerlöf. Det var lärarna som tyckte att det passade bra att barnbibliotekarien lämnade över litteraturpriset, på "Nobelfesten", som avslutade deras temaarbete den terminen. Det är förmodligen första och sista gången jag blir bjuden till Nobelfesten och får sitta vid honnörsbordet.

Eftersom jag inte hade någon passande väska kom en gammal bok till användning. Jag fick hjälp att skära ut en låda inuti den, där jag kunde lägga mina nycklar.

Det var ovant att bära hatt och underkjol...och jag glömde att knäppa överkjolens knappar...men jag tror inte att någon märkte det :-) Det är något med mig och kjolar. (Ni som hängt med på Feelgoodsidan på Facebook fattar ;-))

1 kommentar:

Elina sa...

Tänkte precis fråga om inte du menade celsiusskolan i edsbyn, så läser jag på din profil att du jobbar i edsbyn. så är rätt säker på att du menade just den skolan :) Är från Runemo!