tisdag 16 april 2013

Ljudfil från boksamtalet om Livet efter dig av Jojo Moyes


Här kommer ett litet smakprov från boksamtalet vi hade om boken Livet efter dig av Jojo Moyes under helgens BokSPAningAlftaQuren. Ljudet är inte det bästa och bilden är väldigt enformig :-) Det var jag som av en slump råkade ha inspelningen på. Kanske går det att höra lite ändå och få ett hum av vilket intressant boksamtal vi hade... och hur mycket vi skrattade emellanåt :-) 
Vi var flera som undrade över den svenska titeln. Den avslöjar mer än den engelska. Skulle vara intressant att höra hur förlaget tänkte där? 







Så här skönt satt vi under boksamtalet.

BokSPAning

... och här är hela gänget som bokpratade under ledning av mig och Karin Berg från enbokcirkelföralla

BokSPAning

1 kommentar:

Pia Printz sa...

Hej Anette, jag har tyvärr inte hunnit lyssna på ljudspåret, sitter med högar att göra inför höstinsäljning nästa vecka, gah! Men jag förstår undran om spoilervarningen i namnet... Det fåniga var att vi inte alls tänkte på det sättet när vi satte titeln. Originalet heter ju Me before you, alltså ungefär "den jag var innan du kom in i mitt liv". Och vi tyckte att boken mer var "den jag blev sen du kom in i mitt liv", alltså Livet efter dig. Vi tänkte inte alls Livet sen du försvann... Men vi har ju märkt att folk uppfattar det så. En liten läxa för oss :)
Hej från Pia på Printz Publishing
PS: Bokspaningen verkar ha varit underbar, har blivit riktigt avis när jag sett bilderna i sociala medier!