måndag 29 april 2013

Heartbreak eller Brustna hjärtan - bokgåtan löst?


Lyckans café (inbunden)För några dagar sedan var det en kvinna som hörde av sig till mig på Facebook och bad om hjälp med att ta reda på en boktitel hon glömt. Hon skrev så här: 

"Boken handlade om en kvinna som efter sin skilsmässa flyttar till Seattle, Washington och jobbar på ett bageri. Detta var vändpunkten i hennes liv. Hon jobbar hårt och kunskap som hon fått i Frankrike kommer väl till pass då degen skall sättas och knådas och fungerar som upplyftande terapi för henne. 

En amerikansk författare. Troligtvis en kvinnlig sådan och kanske från Seattle. Titeln den svenska: nått med bageri eller cafe och kanske även Seattle finns med."

Det har kommit in en del förslag: 

Lyckans café av Judy Hendricks? 

eller är det...

Brustna hjärtans café av Lolly Winston? 

Ett tag fick jag för mig att det var Heartbreak hotel av Jill Marie Landis som jag läst för länge sedan. 

Själv är jag sugen på en alldeles nyutgiven bok med samma titel: Heartbreak hotel av Deborah Moggach 

När jag började söka hittade jag ännu en bok med samma titel Heartbreak café av Penelope J. Stokes, som enligt Bokus lär tilltala läsare som gillar Joshilyn Jackson (en favoritförfattare!) och Fanny Flagg. 

Hemma spelas Heartbreak hotel med Yohio typ dygnet runt. 

Mycket Heartbreak just nu....

Heartbreak Hotel (pocket)Heartbreak Hotel (häftad)Brustna hjärtans café (pocket)


Inga kommentarer: