torsdag 4 oktober 2012

Wes Andersons filmer är feelgood!

Kom just hem från bion där vi i Edsbyns filmförening - Bio Kontrast - visade Moonrise Kingdom. Jag tyckte så mycket om den att min spontana reaktion var att ställa mig upp och applådera när eftertexten började rulla. Eftersom vi var så få i publiken kändes det lite fånigt...så jag höll mig i skinnet och applåderade bara inombords :-). Filmen var SÅ snygg, SÅ bra berättelse och SÅ rolig! Det visste jag i och för sig att den skulle vara eftersom jag älskat Wes Andersons tidigare filmer, men jag är nog beredd att kalla den här för hans absolut bästa - hittills!  Moonrise Kingdom bara måste jag få äga. Det bästa är att han bara är 43 år, så förhoppningsvis får vi se många fler filmer av honom.

 Feelgood? Jag gillar de här filmerna för dess torra humor, värmen och de udda personerna. Se dem så förstår du :-)

Se trailern till Moonrise Kingdom och njut!

1 kommentar:

Ulla-Marie sa...

Elände! Kom inte hem förrän runt 18:30 och då var jag liksom för slow ... Ångrar mig nu dårå.