lördag 29 september 2012

Förlängd excesstävling...Vill du vinna en bok som är så liten att den får plats i en...?


Eftersom jag har haft lite tidsbrist på grund av, eller tack vare :-) Bokmässan så har jag inte hunnit dra någon vinnare i tävlingen om ett bokpaket från Excess - Pocketförlaget. Så jag bestämmer enhälligt att jag förlänger tävlingen några dagar till.

Vill du vinna en bok som är så liten att den får plats i en...?

Nämn i så fall en sak eller en plats som är lagom stor för en Excessbok. Mått 12x8 cm. Till exempel i en teburk.
Lämna ditt svar antingen här på bloggen eller på Feelgoodbibliotekariens facebooksida. Gärna bildbevis!

5 kommentarer:

Bokmalen sa...

Oh, så roligt att du förlänger för jag har en hel del förslag! Jag tog min excess bok och provade runt. Den fick plats i min tekanna, mycket behängidt, och i kaffekokare. Jag fyllde mitt vinglas med den, ett bra alternativ för alkoholister. Men jag hittade två favoriter.

Jag har en mössa som är av samma model som den omtalade OS-mössan från Vancouver. Eftersom det är en så generös mössa så fick jag plats med min excess bok i toppen och det syntes inte! Det är perfekt när jag till exempel är ute och leker i snön eller så, då slipper jag ha med mig min handväska, boken kan få följa me di alla fall!

Jag är även en notorisk bokköpare och då är det perfekt med små böcker eftersom de får plats i hållen i bokhyllan där ina andra böcker får plats!

Jag länkar till min blogg där det finn bildbevis och fler förslag.;-)

http://sillycelie.blogspot.se/2012/09/en-excessboks-livode.html

Feelgoodbibliotekarien sa...

Uppfinningsrik du är! Gillar att den får plats i mössan! Och att ha med sig en bok på bio har jag önskat mig många gånger. Helst när jag gått på 3Dfilm med barnen och jag varit tvungen att blunda halva filmen pga att jag blir åksjuk. Hade suttit fint med en liten bok och läslampa då :-) Men jag har ju min kära iphone :-)

Hanna sa...

Kavajficka, Jeansficka, Kaffekopp (inte så praktiskt, kanske), Smartphonefodral... :)

Intressant och bra blogg du har förresten :)

/Hanna
bokenhanna.wordpress.com

Feelgoodbibliotekarien sa...

NÄR kommer första smartphonefodralet med plats för en bok? Bra förslag Hanna!

Anonym sa...

Den får plats i en lovikkavante, så man alltid har den till hands!

//Anna-Lena