lördag 18 oktober 2008

Sugen på...




6 kommentarer:

Anonym sa...

Drottningen vänder blad ser jag fram emot också!

Och jag är avundsjuk på dig som har En halv gul sol oläst ;-)

Om Yacoubians hus tyckte jag sådär. Men den hyllas på många ställen att jag undrar vad det är för fel¨på mig som inte förstår att uppskatta en bra roman..

Feelgoodbibliotekarien sa...

Jaha, nu blev jag skeptisk, bara för det. Funderar på att byta ut den mot Mazettis Mitt liv som pingvin. Säkert mycket mer lättsam

Anonym sa...

En halv gul sol FÅR DU INTE lämna oläst! Säkert tyngre än pingvin-boken eftersom den till viss del handlar om inbördeskrig, men boken är så mycket mer.

Feelgoodbibliotekarien sa...

Kom på varför du inte uppskakttade Yacobians hus så mycket som du borde. Den handlar tydligen om MÅNGA personer och saker och det verkar du ju inte tycka om.

Anonym sa...

Hehe det kanske ligger något i det. Men jag HAR svårt för böcker där för mycket händer, när det inte känns sannolikt utan mer som att förf vill få med så många ingredienser som möjligt. Gillar nog ett mer koncentrerat innehåll bättre. Fast det känns tråkigt att skriva så är det nog så. Har heller inte kunnat läsa fantasy, förutom Den oändliga historien som jag älskade. Vi kanske kan avhandla boksmaken när vi ses? Vad är det som gör att vissa saker går hem men inte andra?

Anonym sa...

jag jobbar till 17 då förresten, har pass. Nästa fredag alltså.