lördag 18 oktober 2008

Det ljuva livet i Alaska

Om man ska starta ett samhälle mitt ute i vildmarken vad börjar man med då? Bara i Cicely startar man med en radiostation och en tidning. Äntligen har jag fått se min favorit-tv-serie på dvd: "Det ljuva livet i Alaska". Det har ju visat sig att det råder viss okunnighet om denna ypperliga serie...;-)

I korthet så handlar det om en nyexaminerad läkare som fått sin utbildning betald mot att han jobbar sina första år i en liten håla. Det visar sig vara mycket värre än vad han först trodde. Här kryllar det av excentriska och udda personligheter precis som i "Mina två mammor" som jag skrev om tidigare. Kanske därför jag gillar den boken så mycket....

Den lilla orten byggdes av en före detta astronaut, där finns en hårdrockar-indian med en farbror som är medicinman, en snygg radio-kille, en flygar-tjej, en mysig bar, älgar på gatorna osv osv. Det var inte utan att jag kände igen mig härom dagen när jag stod i kö på lilla butiken här på min lilla ort....och jag går inte helt avslappnat när jag är ute och promenerar. Jag håller hela tiden utkik om det är någon björn i buskarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv hade jag en uggla som satt på balkongräcket och tittade in i lördags

Anonym sa...

Det verkar som det blir en mysig kväll ikväll?!