tisdag 11 mars 2008

Veckans bokfemma den här gången om svenska samtidsromaner

Känns som en svår bokfemma och jag har redan tjuvkikat på de som är klara. Många har redan skrivit samma som jag tänkte mig. Ska försöka tänka lite och komma på några andra.

Reglerna är följande:
Romanens handling ska utspelas i Sverige under ett år i början av 2000-talet
Persongalleriet ska spänna över flera generationer (tror jag fuskat lite på den här punkten)
Det ska inte vara en deckare
Det ska förekomma en kärlekshistoria – gärna en okonventionell sådan
Minst ett av de tio budorden ska överträdas

1. En ska bort, Pia Hintze
2. Brunstkalendern, Emma Hamberg
3. Vad gör alla superokända människor hela dagarna, Fredrik Lindström
4. Hemma hos Martina, Martina Haag
5. Familjegraven, Katarina Mazetti

Äh... nu får jag stoppa. Jag som inte trodde jag kunde komma på några

Inga kommentarer: