fredag 13 september 2013

Jag är med i Helgas bokcirkel

Jag har blivit inbjuden av självaste Gunilla "Röda rummet" Kindstrand till den nyastartade Helga-bokcirkelnHelaHälsingland.se. Det känns stort och jätteroligt!

Det blir lite knäppt när man träffar en person som man sett upp till och som man bara sett genom tv-rutan tidigare. Det är som att man känner personen redan. Så var det med Gunilla. Eller så var det våra litterära väsen som möttes.

I alla fall så träffades vi i bokcirkeln i tisdags kväll på Ljusnans redaktion i Bollnäs och pratade ihop oss. Mycket trevliga deltagare och jag tror att jag kommer att trivas alldeles utmärkt.

Helgas bokcirkel kommer att finnas digitalt på HelaHälsingland.se så att vem som helst kan komma med och bokprata.
 
Den första boken vi tar oss an är Kontorsninja av Lars Berge. Jag läste om boken någon gång redan i våras och blev intresserad. Nu har jag läst de första 40 sidorna och ser direkt att jag kommer att gilla den.

Vi kommer att ha följande lässchema:

Fram till 20 september: sid 5–72
21 till 27 september: sid 72–133
28 september till 4 oktober: sid 133–198
5 till 18 oktober: sid 198–269

Häng gärna på!

Inga kommentarer: