måndag 29 juli 2013

Att älska varandra i längden och bredden

Att det ska vara så svårt Att älska varandra i längden och på bredden! Senaste tiden har det gått upp för mig att jag är i den åldern då många separerar eller skaffar hund.

Har du som jag varken några planer på att skilja dig, eller att skaffa husdjur av något slag, så testa istället att förebygga genom att läsa relationsteknik ur ett klokt och humoristiskt perspektiv. Det är just det jag gillar med Gunilla Bergenstens böcker.

Under småbarnsåren läste jag Gunilla Bergenstens Familjens projektledare säger upp sig och tyckte om den så mycket att jag till och med strök under långa stycken och gav den till min man.

Kanske kan Att älska varandra i längden och bredden, om så inte vaccinera oss mot skilsmässa, men ge några goda råd på vägen, samt massor av igenkänning. Ibland kan det räcka att känna igen sig själv och se sin partner ur nya vinklar för att få upp ögonen för vad som är bra i relationen och vad som behövs jobbas mera på. 

Den här boken skulle säkert vara bra för många relationer, som ofta blir extra hårt prövade i semestertider! 

Här är ett klipp från tv-programmet Fråga doktorn

Inga kommentarer: