onsdag 19 juni 2013

2 böcker till som jag tänker läsa i höst

ManFarväl för nybörjare (inbunden)Hur kunde jag glömma att ta med Farväl för nybörjare av Anne Tyler på min höstläslista!?!! Det är ju en av höstens absoluta höjdpunkter. Den första boken av Tyler som jag läste var Lapptäcksplaneten och den finns kvar än på en speciell hylla i mitt inre bibliotek.

Även Man av Kim Thuy står högt på att-läsa-listan och ändå missade jag att ta med den i förra inlägget. Jag tyckte mycket om Ru. Den överraskade mig med att vara lättillgängligare än jag förväntat mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tylers bok var en besvikelse, läste den på engelska före jul. Det var knappt att jag orkade läsa ut den. Jag gillar i vanliga fall hennes böcker, vem kan glömma "Utan bagage" - en av hennes absolut bästa, en riktig pärla.
Skulle vara roligt att höra vad du tycker om....om du nu läser den.

Feelgoodbibliotekarien sa...

Ojdå...bra att veta. Jag brukar ju ofta gilla samma böcker som dig. Jag har inte läst utan bagage av henne. Jag gillar Lapptäcksplaneten och ett amatöräktenskap bäst..hittills.