tisdag 1 januari 2013

Tematrio - nyårslöften 2013

Lyran frågar i årets första tematrio efter bokrelaterade löften för läsåret 2013.

Jag har redan nämnt två på facebooksidan, men det skadar väl inte att skriva ner dem här också så att jag inte förtränger dem under året :-)

2013 ska jag...

... läsa minst en bok av Hans Lidman. Det är ju pinsamt att bo så nära hans hus och inte ha läst en endaste bok av denne lokala författare.

... försöka övertala min man att börja låna fler böcker på biblioteket istället för att vara med i en massa bokklubbar. Huset blir ju så fullt och högen med böcker som ska läsas på hans nattduksbord växer sig farligt hög :-)

... vara med och ordna minst en, och gärna fler BokSPAningshelgerAlftaQuren.

Dessutom ska jag läsa bara de böcker jag själv VILL läsa och inte ta emot recensionsexemplar, som jag inte är helt säker på att jag vill läsa.

3 kommentarer:

Anna sa...

Bokspaningar låter toppen!

Lena sa...

Det var väl riktigt bra löften hos dig!

Feelgoodbibliotekarien sa...

Anna...du är så välkommen på nästa BokSPAning så!