måndag 16 juni 2008

Hälsinge-ambassadör

Det känns som att jag skulle kunna bli en fin hälsinge-ambassadör. Har under senaste tiden återupptäckt flera smultronställen, som det här tex och berättat om det för alla jag känner. Nu längtar jag efter fler soliga dagar och ännu fler utlyktsmål.

Med läsningen går de sakta framåt. Jag läser tre böcker samtidigt, och det går faktiskt bra. Men just nu är det Välkommen till himlen, av Flagg som tar min mesta tid. Den är mysig, med Flaggs vanliga intressanta och lite ovanliga persongalleri. Den är så där lätt och snabbläst, som man vill att böcker ska vara ibland. Roligt dessutom att min läskompis läst den exakt samtidigt (igen :-))

Ett annat rikt persongalleri hittar man i Kate Atkinsons senaste bok: En god gärning. Den är inte lika snabbläst eftersom varje uppslag är en berättelse bara i sig. Den är rolig och jag vill läsa den i lugn och ro.

För korta lässtunder har jag Ingen hör hemma här mer än du, av July till hands. Den innehåller korta noveller och än har jag inte blivit så överväldigad som jag trodde. Men vi får väl se...

Och idag fick jag Den motvillige resenären, av Diski i brevlådan, och det är just tvärt emot vad jag är just nu. I sommar ska jag vara en riktigt medvillig resenär, då jag ska upptäcka alla smultronställen i min närhet.

1 kommentar:

bricken sa...

apropå hälsingland kolla in dessa bilder. http://anna-clara.tidholm.se/ kul idé att fota platserna man sitter på när man tittar på utsikterna.