tisdag 6 maj 2008

Varför har inte fler bibliotekarier läderbyxor?

av Christer Hermansson. Tänk om fler böcker vore som denna, att man hann läsa ut den på en dag. Christer Hermanssons åsikter kan göra mig galen ibland och jag delar dem inte alltid. MEN jag blir ju tydligen berörd i alla fall. Och det är ju ett gott tecken.
Denna bok har ju en snärtig titel, men jag förstår inte hur någon som inte arbetar inom biblioteksvärlden ska kunna uppskatta den. Navelskåderi för bibliotekarier? På Hermansson låter det som att det är landets bibliotekariers fel att stackars författare till smal litteratur inte lånas ut på biblioteken. Författarnas eget ansvar då?

Hade det inte varit för att författaren använt sig av min C-uppsats i boken så hade den nog förpassats till glömskans land. Men nu ligger han på plus och jag kommer att fortsätta att läsa det han skriver.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.
Jag tror att det är nyttigt att läsa vad denna gnällspik gnäller fram. Ibland slår han ju tummen på spiken. (Och ibland slår han sig bara på tummen). Men hans roman Ich bin ein bibliotekar är jätterolig.

Feelgoodbibliotekarien sa...

Jo, kan hålla med om att det är nyttigt. Han får en att vända upp och ner på vissa tankar och det är bra och nyttigt. Men ibland blir jag bara så trött.
Men det borde finnas fler som honom som sticker ut lite i biblioteksvärlden, tex som du (på ett positivt sätt alltså!)

bricken sa...

va!? har han använt sig av din c-uppsats!? då måste alltså jag också läsa den här (förmodade) skitboken, suck!