söndag 30 mars 2008

Måste lägga ifrån mig "Två husvagnar"

Jag hade så höga förväntningar på den här boken efter att ha läst författarens förra: En kort berättelse om traktorer på ukrainska. Men.........efter ca 200 sidor känner jag att den är okej, men jag lägger hellre ner tid på annan läsning, även om den här är en viktig bok. Den tar upp europeisk flyktingproblematik utifrån några papperslösa arbetare i England och den känns verkligen äkta. Den växlar mellan olika personer, som fler än jag lagt märke till, inte beskrivs så fänglande. Det blir bökigt att hoppa mellan flera personer som jag visserligen kan känna med, men de känns ytligt beskrivna och jag fastnar inte i läsningen. Det finns ett visst flyt i berättelsen, men nu ger jag upp. Och en varningens ord om du är lite känslig....kycklingfarmen.....blä!!!!!!!!

Inga kommentarer: